اگر آهنگساز هستید، لازم است حتماً کار با کامپیوتر را نیز بلد باشید. اما نگران نباشید، ما در اینجا چند مورد از اصطلاحات کامپیوتری الزامی که هر آهنگسازی باید بداند و نیز چند ترفند کاربردی را به شما می آموزیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات سیستم

 

اول از همه نیاز است مشخصات کامپیوتر خود را بدانید.

در ویندوز قسمتی هست به نام My computer، که در ویندوز 10 نام آن به This PC تغییر یافته است. برای دیدن مشخصات کامپیوتر خود، کافی است روی This PC کلیک راست کنید و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید. پنجره ای باز می شود که در آن می توانید مشخصات کامپیوتر خود را ببینید.

اصطلاحات کامپیوتری الزامی که هر آهنگسازی باید بداند

 

مهم ترین مواردی که لازم است بدانید مشخصات رَم و Processor یا همان CPU است. رَم خوب باید حداقل 4 یا 8 به بالا باشد. در مورد CPU هم بهتر است نسل بالا انتخاب کنید. توجه داشته باشید که CPU هر چقدر Cache بیشتری داشته باشد سیستم بهتر کار می کند. ضمناً برای پردازش های مربوط به آهنگسازی، بهتر است تمرکزتان روی رَم و CPU باشد. کارت گرافیک در این مورد اهمیت چندانی ندارد.

نصب نرم افزار

 

حالا فرض کنید می خواهید چیزی را روی کامپیوترتان نصب کنید. گاهی فایلی که دانلود کرده اید به صورت یک فایل فشرده با پسوند .rar خواهد بود (البته این در صورتی است که برنامه WinRAR را روی کامپیوتر خود داشته باشید. این برنامه را می توانید از سایت soft98 دانلود کنید.)

حالا روی فایل فشرده نرم افزار کلیک راست کرده و گزینه Extract here را انتخاب کنید. با این کار، هر چه در داخل این فایل فشرده وجود داشته باشد، از حالت فشرده خارج شده و در همان فولدر کپی می شود.

(نکته: در صفحه دانلود هر نرم افزار معمولاً آموزش شیوه نصب آن نرم افزار هم موجود است.)

در نظر داشته باشید که برای دانلود نرم افزار آهنگسازی و VST بهتر است از سایت هایی همچون Soft98 استفاده نکنید چون نسخه های چندان خوبی را ارائه نمی دهند. ما برای این کار سایت های معتبر باران بکس و ترانه ساز را به شما پیشنهاد می کنیم که در این زمینه بهترین هستند.

حال اگر زمانی با مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری رو به رو شدید چکار باید بکنید؟ در چنین مواقعی کافی است آن مشکل را در گوگل جستجو کنید. این کار را می توانید هم به فارسی و هم به انگلیسی انجام دهید. از کلید واژه های «… چطور حل کنم» یا «How to fix…» استفاده کنید تا گوگل مقالات و ویدیوهای مرتبط با آن مشکل را به شما نشان دهد.

برای مثال:

چطور ارور اف ال استودیو را حل کنم

یا   How to fix FL studio errors