از پرجمعیت ترین کنسرت های رپ تاریخ چه می دانید؟ کنسرت های رپ از جمله پرطرفدارترین کنسرت ها در جهان هستند و برخی از آن ها از نظر تعداد شرکت کنندگان و درآمدهای میلیون دلاری خود رکورددارند. ما در این مطلب تلاش کرده ایم شما را با تعدادی از آن ها آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

پرجمعیت ترین کنسرت های رپ تاریخ

تور Summer Sixteen سال 2016

خوانندگان: درِیک و فیوچر
تور کنسرت summer sixteen دریک و فیوچر، یکی از پرجمعیت ترین کنسرت های رپ

 

این تور کنسرت توسط درِیک (Drake)، رپر کانادایی، و فیوچر (Future)، رپر آمریکایی، برگزار شد. اجرای اول در 20 ژوئیه 2016 در آستین تگزاس به روی صحنه رفت و اجرای پایانی در 8 اکتبر 2016 در تورنتوی کانادا برگزار شد.

هدف این تور حمایت از چهارمین آلبوم استودیویی درِیک با نام Views، چهارمین آلبوم استودیویی فیوچر با نام Evol و نیز آلبوم مشترک درِیک و فیوچر با نام What a Time to Be Alive بود. کانیه وست، یانگ تاگ (Young Thug)، فَت جو (Fat Joe) و تو چِینز (2 Chainz) نیز از جمله خوانندگان میهمانی بودند که در این کنسرت به اجرای آهنگ های خود پرداختند.

این تور به عنوان پردرآمدترین کنسرت هیپ هاپ همه دوران شناخته شد، تا آن که در سال 2018، درِیک با کنسرت مشترک دیگری با عنوان Aubrey & The Three Migos موفق به شکست این رکورد شد.

تعداد کنسرت ها:   54 اجرا

درآمد:   84.3 میلیون دلار

تور Aubrey & The Three Migos در سال 2018

خوانندگان: درِیک و میگُز

تور کنسرت Aubrey and the Three Migos دریک

این تور کنسرت به طور مشترک توسط درِیک و گروه هیپ هاپ سه نفره میگُز (Migos) از آمریکا برگزار شد. اجرای اول در 12 اوت 2018 در کانزاس سیتی به روی صحنه رفت و کنسرت پایانی نیز در 18 نوامبر 2018 در آتلانتا انجام شد.

درِیک و میگُز پیش از این در سال 2013 با آهنگ Versace و نیز در سال 2018 با آهنگ Walk it Talk it تجربه همکاری مشترک با یکدیگر را داشتند. هدف این تور کنسرت حمایت از سومین آلبوم استودیویی گروه میگُز با نام Culture II، و پنجمین آلبوم استودیویی درِیک با نام Scorpion بود که یک ماه پس از اعلام زمان کنسرت منتشر شد.

لیل وین (Lil Wayne)، فیوچر (Future)، کریس براون (Chris Brown) و کاردی بی (Cardi B) از جمله خوانندگان میهمان این کنسرت ها بودند.

 تعداد کنسرت ها:   54 اجرا

درآمد:   100 میلیون دلار

تور Watch the Throne در سال های 2011 و 2012

خوانندگان: جی-زی و کانیه وست

تور کنسرت watch the throne جی زی و کانیه وست

 

این تور کنسرت مشترک توسط جی-زی (Jay-Z) و کانیه وست (Kanye West) به روی صحنه رفت و از 28 اکتبر 2011 (در آتلانتا) تا 22 ژوئن 2012 (در بیرمنگام، انگلستان) به طول انجامید.

این تور کنسرت که در حمایت از آلبوم مشترک جی-زی و کانیه وست با نام Watch the Throne (2011) برگزار می شد، پیش از آغاز، تبلیغات چندانی برایش صورت نگرفته بود. تور در ابتدا قرار بود تنها 23 اجرا داشته باشد، اما به دلیل تقاضای بسیار بالای بلیط در آمریکای شمالی، تا 34 اجرا تمدید شد. در پی موفقیت چشمگیر این تور در آمریکا و کانادا، این دو رپر در 21 فوریه 2012 اعلام کردند که در اروپا نیز اجرا خواهند داشت.

تور در مجموع از سوی منتقدین مورد استقبال فراوان قرار گرفت و جایزه بهترین اجرای زنده روی صحنه در جوائز ILDA را از آن خود کرد.

تعداد کنسرت ها:   63 اجرا

درآمد:   75.6 میلیون دلار

تور Damn در سال های 2017 و 2018

خواننده: کندریک لامار

تور کنسرت the damn کندریک لامار

 

این تور کنسرت متعلق به رپر و آهنگساز آمریکایی، کِندریک لامار (Kendrick Lamar) است که آن را برای حمایت از چهارمین آلبوم استودیویی اش یعنی Damn (2017) برگزار کرد. در بخش های مختلف این تور سه رپر آمریکایی دیگر یعنی ترَویس اسکات (Travis Scott)، درَم (DRAM) و وای جی (YG) نیز به عنوان خواننده نخستین اجرای کنسرت ها حضور داشتند.

در این تور مجموعاً 62 کنسرت اجرا شد. کنسرت های آمریکای شمالی در 12 ژوئیه 2017 (در آریزونا) آغاز شد و در 2 سپتامبر 2017 (در میامی) به پایان رسید. کنسرت های اروپا از 7 فوریه 2018 (در دوبلین) تا 5 مارس 2018 (در برلین) به طول انجامید، و کنسرت های اقیانوسیه نیز از 10 ژوئیه 2018 (در پرث استرالیا) تا 30 ژوئیه 2018 (در سئول) برگزار شد.

تعداد کنسرت ها:   62 اجرا

درآمد:   62.7 میلیون دلار

در این مطلب تعدادی از پرجمعیت ترین کنسرت های تاریخ رپ را به شما معرفی کردیم. متشکریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید و امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.