رپرها در دنیا به خانه های بزرگ، ماشین های گران قیمت و سبک زندگی پر زرق و برقشان معروفند و طبیعی است که کنجکاو باشید بدانید برخی از آن ها چقدر درآمد دارند. تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده است که پردرآمدترین خوانندگان رپ دنیا کدامند؟

بر اساس جدیدترین آمارها، «کانیه وست» پردرآمدترین موزیسین هیپ هاپ دنیاست و از ژوئن 2018 تا ژوئن 2019 معادل 150 میلیون دلار درآمد داشته است. بعد از او، «جی-زی» با 81 میلیون، «درِیک» با 75 میلیون و «دیدی» با درآمد 70 میلیون دلاری خود در رتبه های دوم و سوم و چهارم قرار گرفته اند.

در این مطلب با ما همراه باشید تا پردرآمدترین خوانندگان رپ در سال 2022 و نیز ارزش خالص دارایی های آن ها را به شما معرفی کنیم.

پردرآمدترین خوانندگان رپ در سال 2022

1- کانیه وست (Kanye West)

کانیه وست، یکی از پردرآمدترین خوانندگان رپ

کانیه اومری وست، با نام هنری کانیه وست یا «یـِی» (Ye)، خواننده رپ، تهیه کننده، طراح مد و تاجر آمریکایی است. او در سال 1977 در شهر آتلانتا در ایالت جورجیا به دنیا آمد. وست به عنوان تهیه کننده شرکت Roc-A-Fella Records در اوایل دهه 2000 مشهور شد و در آن زمان، تهیه کنندگی تک آهنگ هایی را برای خوانندگان فعال آن زمان انجام می داد.

کانیه وست در حال حاضر یک طراح مد شناخته شده است و ارزش خالص دارایی های او 1.8 میلیارد دلار برآورد شده است.

2- جی-زی (Jay-Z)

جی زی

شان کوری کارتر، با نام هنری جی-زی، خواننده رپ، ترانه سرا، آهنگساز، تهیه کننده موسیقی، تاجر و سرمایه دار رسانه ای آمریکایی است. او متولد 1969 در نیویورک است. جی-زی در سال 1996 رکورد لیبل Roc-A-Fella  را تأسیس کرد و از آن زمان به افراد زیادی در این صنعت کمک کرده است.

ارزش خالص دارایی های جی-زی بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است.

3- دیدی (Diddy)

دیدی

شان لاو کومز، با نام هنری دیدی، خواننده رپ، تهیه کننده موسیقی و کارآفرین آمریکایی است. او در سال 1969 در نیویورک سیتی به دنیا آمد و در منطقه ای به نام ماونت ورنون در حومه نیویورک بزرگ شد.

او پیش از آنکه رکورد لیبل خود با نام Bad Boy Records را تأسیس کند، به عنوان مدیر کشف استعداد در Uptown Records کار می کرد.

اولین آلبوم دیدی که با عنوان No Way Out در سال 1997 منتشر شد، آن قدر پرفروش بود که 7 بار گواهی فروش پلاتینیوم را از آن خود کرد. بد نیست بدانید گواهی پلاتینیوم در آمریکا به آلبوم هایی تعلق می گیرد که بیش از یک میلیون نسخه از آن ها به فروش رسیده باشد.

ارزش خالص دارایی های دیدی معادل 895 میلیون دلار است.

4- داکتر درِی (Dr. Dre)

داکتر درِی

 

آندره رومل یانگ، با نام هنری داکتر درِی، خواننده رپ، تهیه کننده موسیقی و کارآفرین آمریکایی است. او متولد سال 1965 در شهر کامپتون کالیفرنیاست. داکتر درِی یکی از پردرآمدترین خوانندگان رپ سال 2022 به شمار می رود و سالانه 50 میلیون دلار درآمد دارد.

گفته می شود او تنها در یک سال از فعالیتش در صنعت موسیقی 620 میلیون دلار درآمد داشته است. این مبلغ در تاریخ موسیقی یکی از بیشترین مبالغی است که یک خواننده توانسته ظرف یک سال به دست آورد.

در واقع او یکی از بهترین تهیه کنندگان موسیقی هیپ هاپ محسوب می شود و ارزش خالص دارایی های او در سال 2022 معادل 865 میلیون دلار برآورد شده است.

5- مَستر پی (Master P)

مستر پی

 

پرسی رابرت میلر معروف به مَستر پی متولد 1970 در شهر نیواورلئان در ایالت لوییزیانای آمریکاست. او خواننده رپ، بازیگر، تهیه کننده موسیقی، کارآفرین و بازیکن سابق بسکتبال است. او همچنین مؤسس رکورد لیبل No Limit Records است.

ارزش خالص دارایی های او معادل 245 میلیون دلار برآورد شده است.

6- امینم (Eminem)

امینم

 

مارشال بروس مترز با نام هنری امینم خواننده رپ، تهیه کننده موسیقی، ترانه سرا و آهنگساز آمریکایی است. او متولد سال 1972 در شهر سنت جوزف ایالت میزوری آمریکاست.

امینم از سوی منتقدین یکی از برترین خوانندگان رپ تمام دنیا در نظر گرفته شده و آثار او را دلیلی بر شکستن موانع نژادی برای پذیرش خوانندگان رپ سفید پوست در موسیقی عامه پسند می دانند.

امینم علاوه بر درآمدی که از راه فروش آثار و تورهای موسیقی بزرگ خود به دست می آورد، مالک Shady Records نیز هست. ارزش خالص دارایی های او 220 میلیون دلار برآورد شده است.

7- درِیک (Drake)

درِیک

 

 آبری دریک گراهام، با نام هنری درِیک، رپر، خواننده، آهنگساز و بازیگر کانادایی و متولد 1986 در تورنتوست. گفته می شود آلبوم 7 آهنگ برتر دریک توانست رکورد فروشی را که پیش از آن به گروه بیتلز تعلق داشت بشکند.

دریک صاحب یک رکورد لیبل و یک ایستگاه رادیویی است. او همچنین یک خط تولید لباس دارد و در زمینه املاک و مستغلات نیز فعالیت می کند. او همچنین سفیر جهانی تیم بسکتبال تورنتو رَپتِرز در NBA است.

ارزش خالص دارایی های او 190 میلیون دلار می باشد.

8- لیل وِین (Lil’ Wayne)

لیل وین

 

دوئِین مایکل کارتر با نام هنری لیل وِین رپر، خواننده، آهنگساز و کارآفرین آمریکایی است. او که متولد 1982 در نیواورئلان در لوییزیاناست، پس از انتشار اولین آلبوم خود با عنوان «Tha Block is Not» به محبوبیت رسید.

او به نویسندگی نیز مشغول است و برای روزنامه های بسیاری مطلب می نویسد. او همچنین آلبوم های موفقی را برای هنرمندان مشهور دیگری در صنعت موسیقی تولید کرده است.

ارزش خالص دارایی های او 158 میلیون دلار است.

9- فارِل ویلیامز (Pharrell Williams)

فارل ویلیامز

 

فارل ویلیامز رپر، خواننده، تهیه کننده موسیقی، آهنگساز و کارآفرین آمریکایی است. او متولد سال 1973 در ویرجینیای آمریکاست و تأسیس رکورد لیبل «I Am Other» را نیز در کارنامه خود دارد.

فارل ویلیامز علاوه بر موسیقی، به طراحی مد نیز مشغول است و مالک کارخانه نساجی Bionic Yarn نیز هست.

ارزش خالص دارایی های این خواننده رپ موفق 200 میلیون دلار برآورد شده است.

10- اسنوپ داگ (Snoop Dogg)

اسنوپ داگ

 

کَلوین کوردوزار برودِس، با نام هنری اسنوپ داگ، رپر، خواننده، آهنگساز، بازیگر، شخصیت رسانه ای و تاجر آمریکایی است و متولد 1972 در کالیفرنیاست. اسنوپ داگ با آلبوم هایی همچون Doggystyle، High و Tha Doggfather به موفقیت دست یافت.

ارزش خالص دارای های او 152 میلیون دلار است.

متشکریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید. در این مطلب پردرآمدترین خوانندگان رپ دنیا در سال 2022 را به شما معرفی کردیم.

البته در نظر داشته باشید که این خوانندگان همه درآمد خود را فقط از طریق خواندن رپ به دست نیاورده اند، بلکه با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف به چنین ثروت هایی دست یافته اند.