مخالفت خانواده با رپ موضوع جدیدی نیست. خانواده های بسیاری ممکن است با رپر شدن فرزندشان مخالفت کنند، و نه تنها پدر و مادر، بلکه گاهی پدر بزرگ و عمه و دایی و … نیز ممکن است مخالف باشند. در چنین موقعیتی، در ابتدا ممکن است سعی کنید با داد و بیداد حرفتان را به کرسی بنشانید. اما این کار معمولاً هیچ فایده ای ندارد. خب پس چکار باید کرد؟

در این مطلب، قصد داریم تکنیکی را معرفی کنیم به نام تکنیک قورباغه، که با الهام از آن می توان مسئله مخالفت خانواده با رپ را حل کرد. در کشورهایی که مصرف گوشت قورباغه رایج است، هنگام پختن قورباغه آن را مستقیماً در آب جوش نمی اندازند. زیرا وقتی قورباغه می ترسد هورمونی در بدنش ترشح می شود که موجب تلخ شدن گوشت قورباغه خواهد شد.

برای اجتناب از این مسئله، قورباغه را ابتدا در آب نسبتاً خنک یا ولرم می گذارند، و بعد کم کم شعله را بالا می برند. به این ترتیب قورباغه متوجه نمی شود که چه اتفاقی دارد می افتد. زمانی می فهمد که دیگر بدنش فلج شده و کاری از دستش برنمی آید. به این ترتیب، آن هورمون دیگر ترشح نمی شود و راحت پخته می شود.

حال نکته این تکنیک در چیست؟ نکته این جاست که باید یک قضیه را ذره ذره جلو برد و فرد را کم کم راضی کرد.

در مسئله مخالفت خانواده با رپ، مثلاً می توانید در ماشین خود از هر 10 آهنگی که پخش می کنید یک موزیک رپ نرمال جامعه هم بگذارید، مانند ترَک های قدیم یاس (زیرا در ترَک های اخیرش به فحش دادن رو آورده). ترَک های رپی را انتخاب کنید که فلوی آرام تری دارند و برای عموم جامعه قابل درک هستند.

سپس کم کم و به مرور زمان، تعداد ترَک های رپ را بیشتر کنید. مثلاً، نمونه هایی از آثار رپرهایی که کارهای خوبی انجام داده اند یا تاثیرات مثبتی در جامعه گذاشته اند پخش کنید و در مورد آن ها با خانواده خود صحبت کنید.

در کنار آن، خودتان هم می توانید کار کنید و به تکست نویسی ادامه دهید. و تکست های قشنگ و تر و تمیزی را از میان کارهایتان انتخاب کنید و برای خانواده بخوانید. به این ترتیب، به مرور از مخالفت خانواده با رپ کم می شود، و خانواده ذره ذره به خودشان می آیند و می بینند با رپر شدن شما مشکلی ندارند. پس به خاطر داشته باشید که این قضیه را باید خُرد خُرد جلو ببرید.

ضمناً، حالا دیگر مثل قدیم نیست که رپرها خیابانی و بیکار باشند. امروزه رپرها درآمدهای بالایی از این راه به دست می آورند، و این درآمدها از این بیشتر هم خواهد شد زیرا در رپ بیزنس راه انداخته اند. البته این هم خوب است و هم بد. ولی در کل نشانه خوبی است که می شود از طریق رپ کسب درآمد کرد.

در یکی از کنسرت های اخیر در ترکیه چندین میلیارد جابجا شده است و علاقه جامعه هم کم کم دارد به سمت رپ و ترپ و دریل می رود. این موفقیت ها و کسب درآمدها را کم کم به خانواده تان نشان بدهید. زیرا در نهایت تنها چیزی که برای خانواده مهم است موفقیت شماست و اینکه طبق باورهای قدیمی شان، شما بر خلاف جامعه نباشید.

بنابراین شما هم این حس اعتماد را به آن ها بدهید. به آنها بگویید اوکی، چشم… ولی کار خودتان را بکنید. و به مرور خودتان را به آن ها نشان بدهید. این باعث می شود مخالفت خانواده با رپ کمتر شود. به این ترتیب، کم کم به خودشان می آیند و می بینند شما رپر شده اید و در حال برگزاری کنسرت هستید و خودشان هم ردیف اول نشسته اند و دارند شما را تشویق می کنند.